Kokoamme Turun vihreän kunnallisjärjestön toimintaan liittyvät muutokset tähän artikkeliin.

su 15.3.2020 – Turun vihreä kunnallisjärjestö

Muutoksia kokouskäytäntöihin – suosimme / mahdollistamme etäkokouksia

Järjestömme kokoukset toteutetaan harkinnanvaraisesti ja noudattaen puolueen yhteistä linjaa. Toiminnan ylläpitämisen kannalta oleellisiin kokouksiin järjestetään etäosallistumismahdollisuus. Seuraa hallitusten ja jäsenlistojen ym. tiedotuskanavia.

Luottamustehtäviin liittyvien kokousten järjestämisestä ja mahdollisista poikkeusjärjestelyistä tietoa saat ensisijaisesti kokoussihteereiltä ja muilta nimetyiltä vastuullisilta. Seuraa luottamuspaikkasi yhteisiä tiedotuskanavia.

la 14.3.2020 – Vihreä liitto r.p.

Vihreiden puoluekokouksen ajankohtaa siirretään koronan vuoksi

Vihreiden puoluekokous oli tarkoitus pitää Joensuussa 23.–24.5. Hallituksen yleisötapahtumia koskevan suosituksen mukaisesti puoluekokouksen ajankohtaa siirretään. Uusi ajankohta on 5.–6.9. ja pitopaikkana edelleen Joensuu.

Vihreiden puoluehallitus päätti ajankohdan siirtämisestä etänä pidetyssä kokouksessa lauantaina 14.3.
– On itsestään selvää, että haluamme toimia Suomen koronatilanteen kannalta vastuullisesti. Siirtämällä ajankohtaa voimme osaltamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä, puoluesihteeri Veli Liikanen toteaa.

Puoluekokouksessa päätetään tänä vuonna Vihreiden periaateohjelmasta, joka uusitaan kahdeksan vuoden välein. Henkilövalintoja ei olla tässä kokouksessa tekemässä.
– Periaateohjelma on puolueen kannalta tärkeä asiakirja. Se kertoo arvopohjasta ja periaatteista, jotka tekevät vihreistä nimenomaan vihreitä, Liikanen sanoo.

Joensuu-areenassa järjestettävä puoluekokous kokoaa yhteen noin 600 osallistujaa, joista 400 on virallisia kokousedustajia.
– Olen tyytyväinen siihen, että tilat järjestyivät myös uudelle ajankohdalle eikä puoluekokouksen sijaintia tarvinnut vaihtaa. Joensuu on kasvava kaupunki, jolla on kunnianhimoinen hiilineutraaliustavoite, Liikanen toteaa.

pe 13.3.2020 – Turun vihreät ry

Turun vihreät ry:n kevätkokous 16.3. peruttu

Ensi maanantain kevätkokous on valitettavasti jouduttu perumaan kokonaan. Uusi kevätkokouskutsu lähetetään myöhemmin.

Tilanne on muuttunut päivittäin ja Turun kaupunki päätti tänään perua nuorisopalveluiden tilavaraukset 12.4. saakka. Samalla varauksemme Vimmassa peruuntui. Yhdistyksen kokousta ei voi kokonaan siirtää etäkokoukseksi eikä kokouspaikan vaihtaminen tässä poikkeustilanteessa tuntunut hallituksen mielestä enää järkevältä eikä vastuulliselta.

Yhdistyksen jäsenistölle on lähetetty aiheesta sähköpostia pe 13.3.2020

Koko hallituksen puolesta,
Kari Jakobsson

to 12.3.2020 – Varsinais-Suomen Viite

Varsinais-Suomen Viite peruu tapahtumansa ainakin pääsiäiseen saakka

Puolueen antamien suositusten mukaisesti olemme päättäneet perua yleisötapahtumat ainakin pääsisäiseen asti.
Tämä koskee seuraavaa kahta tapahtumaa:

• Tiedetorstai 19.3. Maskussa (Petri Leinonen: Suomalaisen maatalouden on muututtava — mutta miten)
  • Tiedekeskiviikko 8.4. Ravintola Koulussa (Emil Sillanpää: Markkinatalous ilman sääntelyä on teeskentelyä).

Sääntömääräinen kevätkokous on ollut tarkoitus pitää 8.4.; ilmoitamme sen kohtalosta myöhemmin. Toukokuun tilaisuuksista päätökset tehdään myös myöhemmin.

Pyrimme järjestämään peruuntuneet esitelmät myöhemmin tilanteen niin salliessa. Tässä vaiheessa peruuttaminen on kuitenkin vastuullisin teko.

Parempaa kevättä toivottaen,

Jakke Mäkelä
Pj, Varsinais-Suomen Viite

to 12.3.2020 – Turun vihreä kunnallisjärjestö

Turun vihreä klubit 6.4. ja 11.5 peruttu

Puolueemme linjauksen mukaisesti, perumme suunnitellut Turun vihreä klubi -tapahtumat kevään ajalta vallitsevan koronaviruspandemian vuoksi.

Pysykäähän terveinä!

to 12.3.2020 – Turun vihreä valtuustoryhmä ja luottamushenkilöt

Luottamushenkilöiden koulutus- ja virkistyspäivä 29.3. peruttu

Tapahtuma siirretään myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan

Puolueelta tulleen ohjeistuksen mukaisesti, perumme suunnitellun Turun vihreiden luottamushenkilöiden koulutus- ja virkistyspäivän su 29.3.
Tilaisuus järjestetään myöhemmin sovittavana ajankohtana, kun tilanne koronaviruksen suhteen sen sallii.

Noudatamme puolueen yhteistä linjausta.

Tiedotamme asiasta, kun uutta päivämäärää tilaisuudelle voidaan alkaa haarukoida.