Turun vihreä kunnallisjärjestö nimesi kokouksessaan 15.10. apulaispormestari Elina Rantasen yksimielisesti Vihreiden pormestariehdokkaaksi Turussa.

– Olen valtavan kiitollinen luottamuksesta ja kentän tuesta asettua Vihreiden pormestariehdokkaaksi. Olen motivoitunut tekemään Turusta entistäkin parempaa kaupunkia pormestarin tehtävässä. Kaupungit voivat olla edistyksellisiä ja yhdenvertaisuutta rakentavia silloinkin, kun valtakunnan politiikka vie toiseen suuntaan. Turku voi toimia suunnannäyttäjänä siinä miten rakennetaan kaupunkia, jossa on hyvä asua ja liikkua, luonto huomioidaan kaikessa päätöksenteossa, koulutusmahdollisuudet takaavat että kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa ja asukkaat voivat katsoa toiveikkaina tulevaan, Rantanen linjaa.

Elina Rantanen on 45-vuotias viidennen kauden kaupunginvaltuutettu, joka toimi kuluvan valtuustokauden alussa hyvinvoinnin apulaispormestarina ja siirtyi kauden puolivälissä kaupunkiympäristön apulaispormestarin tehtävään. Aiemmin hän on työskennellyt kehitysjohtajana Kehitysvammaisten Tukiliitossa ja tutkijana Turun ja Helsingin yliopiston hankkeissa. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori ja valtiotieteiden maisteri. Turussa Rantanen on toiminut monenlaisissa luottamustehtävissä ennen siirtymistään apulaispormestarin tehtävään Turun ottaessa käyttöön pormestarimallin kesällä 2021.

– Elina on pormestarin mitat heittämällä täyttävä ehdokas, jonka johdolla on ilo lähteä kohti kuntavaaleja. Vihreät on tosissaan mukana kisaamassa pormestarin paikasta ja meillä on tulevissa kuntavaaleissa tarjota turkulaisille poliittinen vaihtoehto, joka huolehtii kaupungista sekä sen nykyisistä ja tulevista asukkaista niin luonnon monimuotoisuuden, kaupunkilaisten hyvinvoinnin, kestävän kaupunkikehityksen kuin myös kaupungin talouden osalta, kertoo Turun vihreän kunnallisjärjestön puheenjohtaja Jyri-Petteri Paloposki.

Lisäksi kunnallisjärjestön kokous nimesi lisää ehdokkaita tuleviin kuntavaaleihin. Vihreät on nyt asettanut Turussa yhteensä 72 kuntavaaliehdokasta ja tulee asettamaan täyden sadan ehdokkaan listan.

Turun vihreän kunnallisjärjestön kokouksessa 15.10. nimetyt kuntavaaliehdokkaat:

Hasani, Liridona
Jussilainen, Iina
Jäntti, Jorma
Laitinen, Tommi
Lampikoski, Mikko
Lempinen, Milja
Mustonen, Riina
Pahalahti, Sirpa
Roppola, Pontus
Savo, Amanda
Tervonen Anu
Vainionpää, Reija
Westerlund, Jasmine
Zaidan, Ahmed

Aiemmin nimetyt ehdokkaat löydät ehdokassivultamme.