YHDISTYKSET

Turun vihreään toimintaan pääset mukaan liittymällä johonkin allaolevasta viidestä Turussa toimivasta yhdistyksestämme. Niiden yhteistyöelimenä toimii Turun vihreä kunnallisjärjestö, joka vastaa Turun vihreästä yhteistoiminnasta, vaalikampanjoinnista Turun alueella, Turun kunnallispolitiikasta sekä kuntavaalikampanjan käytännön järjestelyistä. Voit liittyä halutessasi myös useampaan yhdistykseen.

Turun vihreästä toiminnasta löytyy keskustelua myös Turun vihreä foorumi -Facebook-ryhmästä.

Turun vihreät ry (TV)

Turun vihreät (ent. Turun seudun vihreät eli TSV) on jäsenmäärältään suurin Turussa toimiva vihreä yhdistys. Sen jäseneksi ovat tervetulleita kaikki vihreästä politiikasta kiinnostuneet. Toiminta on maanläheistä, monipuolista ja avointa kaikille.

Vuonna 2024 Turun vihreiden puheenjohtajana toimii Janna-Riia Koivu.

Liity Turun vihreiden jäseneksi liittymislomakkeella.

Turun vihreät nuoret ja opiskelijat ry

Turun vihreät nuoret on monimuotoinen yhdistys, jonka jäsenet ovat pääasiassa alle 30-vuotiaita nuoria tai alle 35-vuotiaita opiskelijoita. Perinteisen politiikanteon, kannanottojen ja lobbaamisen lisäksi yhdistys järjestää myös erilaisia tempauksia, lukupiirejä, mielenosoituksia, leffailtoja ja muuta vapaamuotoista toimintaa.

Vuonna 2024 yhdistyksen puheenjohtajana toimii Rasmus Hurmerinta.

Liity Turun vihreiden nuorten jäseneksi liittymislomakkeella.

Turun seudun vihreät naiset ry (TuViNa)

Turun seudun vihreät naiset  toimii tasa-arvon, vaikutusmahdollisuuksien ja ympäristöystävällisen politiikan toteuttamiseksi Vihreät Naiset ry:n paikallisyhdistyksenä Turun seudulla. Jos olet poliittisesta naisvaikuttamisesta, tasa-arvotyöstä tai kansalaisaktiivisuudesta kiinnostunut nainen, liity Turun seudun Vihreät Naiset ry:n jäseneksi ja tule mukaan toimintaan.

Vuonna 2024 yhdistyksen puheenjohtajana toimii Assi Askala.

Liity Turun seudun vihreiden naisten jäseneksi liittymislomakkeella.

Varsinais-Suomen tieteen ja teknologian vihreät ry (VarsViite)

VarsViite on Viite – Tieteen ja teknologian vihreät ry:n paikallisosasto. Viite on vuonna 2008 perustettu Vihreän liiton valtakunnallinen yhdistys, jonka tavoitteena on edistää tutkittuun tietoon perustuvaa poliittista päätöksentekoa.

VarsViitteen puheenjohtaja vuonna 2024 on Marjaana Mäkinen.

Liity Varsinais-Suomen tieteen ja teknologian vihreiden jäseneksi täyttämällä liittymislomake.

Åbonejdens svenska gröna rf (ÅSG)

Åbonejdens svenska gröna är förening för svenskspråkiga gröna i Åbotrakten. Föreningen grundades i mars 2009 och registrerades passligt på valborgsmässoaftonen 2010. Syftet med föreningen är att erbjuda möjligheter att utöva grön politik och verksamhet på svenska. Dessutom ser vi till att lyfta upp finlandssvenska frågor i grön politik i Åboregionen, Egentliga Finland och nationellt.

Ordförande år 2024 är Niklas Vaulanen.

Gå med i Åbonejdens svenska gröna genom att fylla i De Grönas medlemsblankett.